Eksjö 7 oktober

2012-10-08 @ 19:21:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
LD
Fick en riktigt bra känsla inför LDn och inne på banan kändes det riktigt bra. Flöt på (kanske lite väl fort, hehe) och jag red verkligen honom mellan hand och skänkel. Jag mesade mig inte och han hoppade bra och det blev en clear round. Var riktigt taggad inför nästa klass eftersom det kändes så bra!
 
LC+5 - lagklass
Han kändes slö (!) och ovillig på framridningen och då börjar det spöka i hjärnan på mig. Fick ett bra språng på räcket på framhoppningen men på oxern fick jag två stopp innan vi kom över även om jag tyckte jag gjorde allt och verkligen tvingade honom. Var inte alls taggad när jag kom in på banan och plötsligt kändes 95 riktigt högt. Hoppade ettan och tvåan bra men fick ett stopp på trean innan vi kom över den. Fyran gick bra men stannade ut mig på femman eftersom vi kom dåligt ur en snäv sväng och jag inte hann räta ut honom. Riktigt besviken över denna klassen, men det kändes inte rätt från början och då har jag svårt att hitta koncentrationen. Dock var alla i laget uteslutna denna klassen så jag var ju inte ensam. ;)
 
Vår första tävling ihop när 95 kändes som bommar på marken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback