Dressyrträningen

2012-10-10 @ 08:50:00 | Hanna • Fleche Gallant | © DailyHorses 2013
Sorry att inlägget har dröjt men har försökt att få upp en film till inlägget med videofy.me är riktigt kasst för tillfället och det tar typ 100 år att ladda upp en film så deras server hinner logga ut en innan man fått upp filmen.. Nån mer som råkat ut för detta extremt irriterande fenomen? Ja, jag är lite sur över detta så tänker lägga upp den på youtube istället! :P
 
Hur som helst, dressyrträningen i måndags hade itne precis de bästa förutsättningarna. Det blåste mer eller mindre storm och det kom en regnskur, för er som inte vet det så hatar Flechen regn och vill helst gå på tvären när det regnar för att inte få vatten i ansiktet. Plus att han hade vilat två dagar i rad då han hade tappskor.
 
Så jag hade en något stel och ovillig häst att rida igenom, väldigt tur att Angelica var där idag kan jag lova annars hade jag nog gett upp. Det tog ett tag och det blev en hel del jobb med att han skulle flytta sig undan min innerskänkel på volten för att inte hänga på den och lite jobba ordentligt med bakbenen. Men när det väl fungerade kändes det riktigt bra! När han bär sig själv i den formen och sätter ihop och jobbar med sina bakben så är han hur fin som helst att rida på, men man får ingenting gratis, det gället att hela tiden vara allert och på honom. Men det kan jag behöva jag med ibland :P
 
Ska fortsätta träna för Angelica iallafall en gång i månaden så jag får hjälp att verkligen rida igenom det här och får hjälp med även hur jag ska göra när jag är själv. Riktigt nöjd med träningen trotts det usla vädret! :)
 
Sanna och Flechen under en dressyrträning för Angelica förra sommaren♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback