Hoppträning 31 oktober

2012-11-01 @ 10:24:31 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Var alltså med i Hannas grupp på Sjövik och tränade igår, vill att det ska vara lite oftare mellan träningarna och inte varannan vecka som det varit tidigare och speciellt nu innan nästa tävling. Framridningen gick sådär, han var väldigt stark och gick emot min skänkel väldigt mycket men med lite hjälp av Erica gick det bättre efter ett tag. Framhoppningen och hoppningen upp till 80/90 gick bra, där är jag jättenöjd även om vi fick några distanser fel så han fick hoppa av stort.
 
När det sedan blev lite högre, 1 meter/1,10 eller något (kollade inte så noga om jag ska vara ärlig) så fegade han ur och även om vi kom rätt in så tvekar han och nitar. Efter några försök och lite bättre övertalning från min sida så kom vi över ett räcke och en oxer på 1,10. Är väl inte helnöjd med den biten men det gäller bara att både han och jag ska släppa lite på spärrarna i huvudet och veta att vi klarar det. Jag börjar bli bättre på den biten, men han fegar fortfarande ibland så mer träning på det behövs.
 
Nästa träning blir på tisdag nästa vecka, och sedan på lördagen är det tävling på JFK!
 
Har nästan inga hoppbilder på mig och Bull, får införskaffa mig det snart! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback