Svar på frågestunden - del 3

2012-05-31 @ 09:36:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Vilken av ridskolans ponnyer gillar du mest förutom Kuhs och Sune?
Svår fråga, men gillar hela högen väldigt mycket eftersom de är som en liten familj. Om jag måste välja... Zlatan!

Zlatan och Jag

Är du och Hanna bra kompisar?
Ja, klart! :)

Vad är det bästa med att blogga?
Responsen från läsare och möjligheten att kunna nå ut med saker och inspirera. Jag har många förebilder men vill också kunna vara en förebild för andra. Lära ut och få kritik!

Vilken av ridskolans ponnyer gillar du minst?
Gillar som sagt alla men att rida tycker jag inte speciellt mycket om Mutje (sålänge det inte är voltige såklart). Hon är stor och plöjer liksom fram på något sätt som jag inte gillar. Annars gillar jag henne mycket!

Kuhs/Sune?
Sune eftersom han verkligen betyder allt för mig, min älskade ponny! Han har betytt mest genom tiden och vi har ett band som jag inte har till någon annan häst.

Sune och jag

Rider du på ridskola och privat? I sånna fall varför?
Rider på ridskola 1 gång i veckan och privat 1/2 gånger i veckan ungefär. Ridskolan behåller jag för att mina vänner är där och för att jag inte vill släppa Sune, Kuhs och de andra ridskolehästarna. Privat eftersom jag vill utvecklas med Bull och jag aldrig skulle kunna göra det utan tränare. Utan Veronica hade jag antagligen fortfarande haft en stjärnkikare till ponny som går i 110 km/h.

Vad tycker du om skvaller/nyhetsbloggar?
Helt ok, sålänge de inte är allt för taskiga. Dock tycker jag att ponnysanning börjar bli lite för snälla men det är min egna åsikt. Tycker att skvallerbloggar ska vara lite hårda, ifrågasätta och ge skvaller som man inte hittar så lätt!

Vad fick dig att börja blogga med Hanna?
Vi diskuterade bloggar och hon frågade om jag ville starta en hästblogg med henne och det lät roligt.. ;)

Nämn något/några intressen utöver ridning!
Spelar fiol, har hoppat simhopp (vilket jag fortfarande tycker är kul), målar och tecknar ibland när jag har tid och så självklart fotografering och redigering.

Bara ett exempel på fotad och redigerad bild av mig. Fina Kuhs

Vilken är din favorit ponny om man inte räknar med Bull?
SUNE!!!

Hur tycker du en bra hästblogg ska vara?
Varierade inlägg, bra och fina bilder, bilder i princip alla inlägg och noggrannt skriven text. En blogg med enbart "hej, idag red jag min ponny och han var såååå fin, nu ska jag äta. vi ses, puss puss" är galet tråkig. Ni förstår!

Hur många ridläger har du vart på? Vilket har isåfall varit bäst?
Det enda ridläger jag har varit på förutom världens bästa Vedbände, är dagridläger på JFK.. Vedbände är bäst ingen protest!

Kommentarer
Postat av: matilda

Gillar du sune mer än bull? :)

2012-05-31 @ 14:54:20
URL: http://spela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback