Inte sig lik

2012-05-23 @ 11:24:00 | Hanna • Träning | © DailyHorses 2013
Flechen var sig inte riktigt lik på hoppträningen igår. Jag fick inte alls igenom vänstersidan på honom, vilket jag inte riktigt fick i förrgår heller men då var det ändå bättre. Dock var han fin på hinder även om han tyckte det var väldigt jobbigt med en massa bommar på marken som inte är hans favoriter!

Men jag lyckades inte hålla ihop honom som vanligt, han kom ofta i lägen där han valde att lägga in travsteg och han har inte gjort så det senaste så jag blev himla paff. Det kändes inte som om jag hade med mig bakbenen ordentligt men jag lyckades heller inte få dem riktigt under mig.

Nja träningen gick sådär helt enkelt men han hoppade bra och det är som Erica säger, han är en super ärlig häst som verkligen vill göra rätt, det ska han ha beröm för. Att han sedan har lite svårare för vissa grejer är en annan sak, och så länge han gör så gott han bara kan och löser situationen ska han ha beröm för det♥

Han är bra fin min underbara lilla polle♥


Snart är det tävlingsdags för oss också♥ Ska bli så himla roligt! Antagligen rider jag två klasser i Svarttorp den 15 Juni♥


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hej! har också en travare som jag har kommit igång med nu. har sett lite filmer på er när ni har hoppat.
hur har du fått en sån stark galopp i honom, och hur lärde du honom galoppera så bra i BÅDE vänster och höger galopp !? :)
och hur började du när du började hoppa honom ? :)

2012-06-27 @ 23:35:37
URL: http://wildhood.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback