Hoppträningen

2012-05-22 @ 21:48:06 | Rebecka • Träning | © DailyHorses 2013
Bull skötte sig alldeles utmärkt på träningen idag. Hoppade en vattenmatta och lite läskiga tittgrejer under hindren. Vattenmattan brydde han sig inte så mycket om men de andra grejerna var lite obehagliga tyckte han. Hoppade bra när han fått kolla på det bara. Hoppade lite kombination, en längd med hinder och bommar på ena långsidan och en oxer och han var superduktig, lyssnade både fram och tillbaka. När vi skuttade runt på 1 meter var det inga problem och han hoppade finfint!

Sedan höjde vi upp 2 av hindren till 1.10 och då fegade jag lite och la mig på mage. Jag måste stötta honom när det blir lite högre eftersom han inte är så van vid de högre höjderna men det är svårt när jag själv är lite osäker. Han stannade två gånger men sedan skärpte jag upp mig och red ihop honom bättre och då gick det superbra. Nu ska vi bli säkrare på höjden båda två, för hoppa kan han! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback