Pusha varandra - Åsikter

2012-05-09 @ 12:43:44 | Hanna • Åsikter | © DailyHorses 2013
Någonting jag verkligen har stört mig på den sista tiden är hur sjukt egoistiska många ryttare är. Hur de bara tänker på sig själva och just sin häst och totalt kör över alla andra som står i vägen. Hur kan man bete sig på det sättet?
Självklart är det jätteroligt för just dig om det går bra på en tävling eller träning och det ska du självklart ha cred för. Men varför ska det vara så himla svårt att ge cred till andra i din omgivning? Kan man inte glädjas åt varandra och försöka hjälpas åt istället för att klanka ner på varandra hela tiden.

Om det går kanon bra för någon annan på en träning eller tävling kan man inte vara glad för den personens skull och ge lite cred till henne eller honom för att de har presterat bra?

Att vara negativ och avundsjuk tar bara på krafterna och det gör ingenting bättre för någon över huvudtaget. Så varför kan inte hästvärlden på den lägre nivån ta samma steg som den högre nivån redan gjort. Tror ni på fullaste allvar att Roffe eller Malin blir avundsjuka på varandra om det går bättre för den andra? Nej det tror inte jag heller. Jag tror de glädjs åt varandras framgångar och hjälps åt för att nå toppen. Även om de inte har ett samarbete mellan varandra så ger de fortfarande varandra tips och liknande för att det ska gå så bra som möjligt för dem båda två.
Men på de lägre nivåerna går det inte alls till på samma sätt. Folk gör allt för att själva lyckas och skiter i hur många de trampar ner på vägen för att nå dit. Att vara otrevlig kommer man ingen vart med och man förlorar enligt mig en stor del av den härliga stämning som man annars har att uppleva i hästvärlden. Allting handlar inte om framgång, en gemenskap inte bara mellan häst och ryttare utan även mellan olika ryttare gör sporten vi håller på med så mycket roligare att utöva.

Skärp upp er alla där ute och börja glädjas åt varandras framgångar och hjälp varandra, pusha och peppa varandra, det kommer ni alla komma mycket längre på både som människor och inom hästvärlden!


Vi är ett gäng tjejer från ridskolan som peppar varandra och hjälper varandra så mycket vi kan för att vi alla ska lyckas, jag tror det har varit till stor hjälp för oss genom åren! Men även vi kan bli bättre på detta för att hjälpa varandra till framgång!



Kommentarer
Postat av: Jessica Eriksson-Stalltjej.se-Delta i veckans Bild!

Helt rätt inställning, det är alldeles för många som bara armbågar sig fram och trampar på alla som råkar stå i närheten. Det klagas och gnälls otroligt mycket på alla andra, men själv är man perfekt och duktig mest hela tiden. Det vore spännande att höra vad dessa egotrippade människors STALLKAMRATER har att säga om dessa "stjärnor"? Det är ju klart svårare att vara glad för andras skull om de beter sig som svin än om de själva är trevliga mot sin omgivning :)

2012-05-09 @ 13:07:38
URL: http://stalltjej.se
Postat av: Sandra

För att kunna lyckas och må bra själv så tror jag det är viktigt att man både hjälper och tar hjälp från andra. Jag vet det själv nu när jag precis har köpt en ny häst att jag behöver nästan all hjälp jag kan få för att vi ska komma igång ordentligt. Jag har ridit samma häst i fyra och ett halvt år och inte ens för oss idag går det bra. Även fast man kan mycket själv och är jätteduktig är man som ryttare aldrig fullärd! Man kan HELA tiden lära sig nya saker! Det är jätteviktigt att våga fråga om hjälp samt att om man bli förfrågad om att hjälpa någon, tycker jag att det är viktigt att försöka hjälpa så mycket man kan. Det är min åsikt, bra inställning i inlägget!

2012-05-09 @ 13:18:52
URL: http://kortstubin.blogg.se/
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

Jag håller veerkligen med det! Det finns allt förmycket negativ inom ridsporten, tyvärr , det är en sån fantastisk sport och man borde vara mer mån om varandra ooch vilja få sporten större istället för att vara elaka mot varandra. Lär av varandra istället, MAN BLIR ALDRIG FULLÄRD! Det finns så många som vet mer än en själv om någon som kan lära och jag/du kan lära andra något som vi kan...



Bra skrivit!

2012-05-09 @ 13:39:15
URL: http://allroundhasten.blogg.se/
Postat av: Kajza

Håller med dig i dina ord!

Jag tävlar inte själv just nu, men når jag gjorde det så var det alltid roligast när många från klubben var där. man fick pepp, hjälp och stöd, kändes så enormt mycket bättre.

Försöker tänka på det, nu när jag är vuxen. Älskar att åka iväg och kolla på våra duktiga tävlingsekipage, hejja, peppa och stötta!

Tycker jag att fler borde göra! =)

2012-05-09 @ 13:58:19
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se/
Postat av: Frida

Fin blogg ni har:)

Bloglovinbyte?:)

2012-05-09 @ 15:15:52
URL: http://dressyrfux.blogg.se/
Postat av: Line

Har ni gjort alla utmaningar? :) skulle ni isf kunna länka dom i ett inlägg,har missat några tror jag ;)

2012-05-09 @ 16:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback