Gräsätare

2012-05-22 @ 11:49:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Ridskoleponnyerna har nyligen fått gå och känna på gräset för iår vilket är superhärligt. Dock fasar jag för de tjocka sommarmagar de kommer få (vissa har ju inte blivit av med sina från förra året, typ som Kuhs..) efter sommarbetet. Men det är mysigt för dem att få gå ute och röra på sig lite mer och äta färskt grönt gräs!

Även Bull har jag börjat beta lite smått och ska försöka hinna med att göra det lite varje dag för att han ska vänja in sig. På riktigt gräs får han börja gå först på Vedbände och sedan kommer han få gå på gräs på Öland också. Kanske även till och från när jag har honom på JFK under min feriepraktik, men det märker vi då!

Har era hästar/sköthästar börjat gå på gräs, eller betar ni dem?


Kommentarer
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

Vi har gräshagar året om så de behöver inte vänjas direkt då de" vänjs" under tiden gräset växer :) unghästen går hela dagarna på gräs medan ponnyn får gå i grushage på dagen och gräs på natten. ( fång) :)

2012-05-22 @ 12:42:20
URL: http://allroundhasten.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag betar min häst och plockar 1 kg gräs varje dag! :)

2012-05-22 @ 13:03:23
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback