Dogge

2012-05-16 @ 09:04:00 | Hanna • Vardag | © DailyHorses 2013
Som många av er uppmärksammade så var jag och provade en ponny igår! Han är en maxad D-ponny och ett riktigt charmtroll med bra med fart i baken vid hoppning! Jag provade honom för att jag eventuellt skulle börja hoppa honom ca en gång i veckan då hans ägare varken riktigt klarar av honom när han taggar igång eller har intresset för hoppning.

Dogge är en väldigt speciell ponny som det tog ett litet tag innan man kom på honom. Men vid hoppning var han verkligen hur rolig som helst! Älskade verkligen att hoppa och studsade på stället i iver att få komma fram till hindret. Detta ska vänjas bort så att han nu ska hoppa avslappnat och lugnt även när man kommer in i galopp på hindren. Som det är nu så drar han väldigt och det kommer inte bli så bra på lite högre hinder.

Men jag gillade verkligen att hoppa honom så det ska jag nu fortsätta att göra ca en gång i veckan eller så! Så ni kommer få se mer av honom här på bloggen! Hoppade bara ett litet räcke och en 5,5a idag men det skötte han fin fint! Hoppade upp till 1.10 på honom och det var inga som helst problem när han kom på att han skulle lyfta på fötterna ;)

Som sagt, riktigt trevlig häst som ni kommer få se mer av i framtiden hoppas jag :)


Såhär ser han ut lilla Dogge, Bild lånade jag från ägarens Facebook hoppas det är okej med dej Matilda!


Kommentarer
Postat av: Matilda Gustafsson

Det gick jättebra, inte finaste bilden menmen ;) Det såg jätte bra ut när du red honom och jag tyckte du var tillräckligt mjuk i handen för Dogge då han kräver en mjuk hand även i dressyren annars flyger han upp i luften ;) Han var imponerande lugn med dig också vilket var positivt! Jätte kul att du trivdes med honom för han såg ut att trivas med dig! :) Han är ju min lilla ögonsten så jag väljer ut ryttare med omsorg ;) Men ni såg ut att funka perfekt ihop!

2012-05-16 @ 11:53:07
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

Superfin ponny! är lik hästen jag provred i söndags :)

2012-05-16 @ 12:33:57
URL: http://allroundhasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback