What doesn't kill you makes you stronger, eller?

2012-03-13 @ 17:38:29 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Antar att de flesta känner till detta citat som är plockat ur en av Kelly Clarksons mest kända låtar just nu. Jag har, från första gången jag hörde citatet, funderat på om det verkligen stämmer. Det som inte dödar dig gör dig starkare?

För mig stämmer det inte alls. Om jag får "skit" kastat på mig så ställer då inte jag mig upp rakryggad igen för att sedan få ännu mer skit. Den som är öppen, rakryggad och står upp för sig själv är också den som har lättast för att bli träffad av den skit som finns här i världen. Om man istället kurar ihop sig, gömmer sig innuti sig själv och inte yttrar sig så mycket så är det mindre chans att någon skulle ge sig på dig. Jag tror ni förstår poängen!


Nu säger jag verkligen inte att jag är den som "kurar ihop mig" för jag har aldrig fått särskillt mycket dåligt emot mig för att skada mig men den dag jag får så ställer jag mig inte upp där jag är som ömtåligast. Instinktivt så skulle jag dra mig tillbaka, och jag tror att de flesta skulle göra det. Så för mig är citatet ganska falskt och jag tycker att man snarare blir svagare och ömtåligare för varje gång man "råkar illa ut".

Vad tycker ni?
Stämmer citatet in på er eller inte?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Rebecka!

Har bara en liten åsikt, tycker det skulle vara roligt om du skrev mer inlägg om vad du gör på dagarna! Du har väldigt intressanta funderingar som är roliga att läsa men vill gärna ha mer om det du gör.

Tack!



Eran blogg är jättefin!

2012-03-13 @ 18:31:25
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

Tycker inte heller att det stämmer!

2012-03-13 @ 19:51:56
URL: http://allroundhasten.blogg.se/
Postat av: Maria & Pearl- JumpingForLife **BLOPPIS**

jag tycker att det stämmer på sätt och vis! Jag har fått mycket skit på grund av mitt val av häst, men det har gjort att jag blivit ännu mer beslutsam och jobbar ännu hårdare för att lyckas. När framgångarna väl kommer (vilket de gör när man arbetar hårt) så känns det extra bra att få trycka tillbaka skiten till de som pratar! :)

2012-03-13 @ 20:21:52
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/
Postat av: Anna ;D

Tycker att citatet passar in en hel del på mig! Allt jobbigt har gjort mig både gott och ont men jag har verkligen lärt mig mycket. Inom ridning har jag verkligen insett att allt jobbigt som hänt inte påverkar mina positiva tankar om hästar :)

2012-03-13 @ 21:55:32
URL: http://aphotodream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback