Veckoschema

2012-03-27 @ 13:52:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Har lagt upp ett lite konkretare schema för Bull. Innan har jag gått lite på känsla och vad jag har tid för, men nu ska vi komma igång ordentligt så har lagt upp det på ett ungefär hur det kommer se ut varje vecka. Dock delar jag inte planeringen med er men det är ett tips för er med egen häst som har ett mål att sträva efter.

Ni som tillexempel rider på ridskola tycker jag ska lägga upp ett schema också. Inte för vad ni ska göra varje lektion eftersom det oftast är ridläraren som bestämmer det, men om ni har ett mål att sträva efter så sätt upp fokuspunkter som ni ska nå varje lektion. Till exempel om erat mål är att få en bättre sits, ta då en lektion att träna bara handställningen, nästa lektion till den lodräta sitsen osv. och tillslut få ihop det till en helhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback