Ridskolecupen

2012-03-10 @ 19:43:02 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Ganska misslyckad tävling för mig om jag får säga det själv. Hästen jag hade hette Elvis och var 6 år gammal, orutinerad och osäker. Man fick hoppa fram en gång på ett hinder inne på själva banan och det var en oxer. Efter att ha vägrat på det 4 gånger så tog vi oss över med en nerplockad bakbom. Sedan vet jag inte riktigt hur vi trixade oss runt själva banan men vi tog oss till hinder nummer fem där vi stannade ut oss.

Det kände lite som Sune var i början fast ponnyn kunde inte galoppera. Slingrade sig och var väldigt osäker hela tiden. Det var ungefär som om han aldrig hade hoppat en bana förut och min första tanke var att han inte kunde hoppa, för så verkade det inte. Stackaren hade behövt lite tillridning och "inridning" innan han kan vara med på något sånt här!

Blev inga bilder eller någon film (tur var väl det) men denna bilden var den enda som fanns på honom på Vissmålens hemsida. Söt var han iallafall!


Fick en kommentar om hur ridskolecupen fungerar så kan dra det lite snabbt. Här i denna "zonen" så är vi tre ridskolor (JFK, Ölmstad och Vissmålen) som tävlar mot varandra. En omgång går hos varje klubb där 2 dressyrryttare och 2 hoppryttare från varje ridskola kommer och tävlar på varandras hästar. Alltså när tävlingen går på JFK så rider alla på JFKs hästar osv. Vinnaren från dessa tre omgångar går sedan till distriks-final vilket vi på JFK gjorde förra året och där kom vi 2:a.

Kommentarer
Postat av: jaa

hey! jag red på vissmålen innan, nu rider ja på jfk 1. jag kan säga att jfk är BETYDLIGT bättre!!! 2. på vissmålen är det väldigt stökigt.....



tack för att jfk finns <33 har hittat dom allra finaste hästarna där Dotcom & Quilpin =D

2012-03-11 @ 20:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback