Markarbete

2012-03-14 @ 20:32:40 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Flechen fick idag jobba med lite bommar på marken och han skötte sig helt okej. Blev lite väl taggad ibland och lyssnade inte riktigt men det släppte mot slutet. Dock tog han i och hoppade över bommarna som var upphöjda ca 20 cm som om de var oxrar på minst en meter.. Suck! Detta ska vi nu göra ca en gång i veckan för att han ska lära sig att hålla kvar fokus på mig även om han går över bommar.

Blev lite skojridning mesta dels av passet där jag itne krävde så mycket mer av honom än att han skulle lyssna på mig och vara kvar hos mig. Galopperade på en åttvolt rätt mycket på slutet för att han lugnt skulle byta galopp över bommen och lyssna på mig direkt efter, funkade kanon mot slutet så nöjde oss där. Imorgon ska vi nog bege oss ut i skogen och galoppera igen tror jag :)


Han är lite små störd men jag älskar honom ändå ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback