Ge inte upp

2012-03-29 @ 13:22:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Har väl egentligen inte tänkt igenom detta inlägget men fick sådan kick av motivation och pepp av träningen igår, och dessutom tror jag att jag själv behöver lite peppning för att hålla igång nu.


Alla har vi och kommer alltid att ha något mål. Det kan vara allt från att tävla SM till att kunna rida en häst i form eller bara finna sitt sätt att leva och trivas med sig själv. Allt från konkreta mål där man enkelt kan sätta upp delmål, till abstrakta som man kanske inte når förrän man är gammal och "lärt av livet". Varesig vilket mål det är så ska man ALDRIG GE UPP.

Självklart kan mål ändras hela tiden och nya kan tillkomma men du ska alltid se framåt mot ditt mål, samtidigt som du inte blir trångsynt och målet är det ända du tänker på. Låt inspiration, motivation och ideér komma utifrån och ta lärdom från det. När du har allt detta så är du redo att satsa för fullt mot just dina drömmar. Och det är INGEN som kan förstöra din sikt. Du ska ta god kritik och slänga allt det andra i soptunnan, det bara är så. Kör hårt, livet är kort!

Och du ska inte bara ha en punkt du siktar mot. Som jag sa ska du ta in omvärlden och bredda dina ideér. Att uttrycka sig på ett annat sätt; Sikta inte mot SM och tro att du är där imorgon, utan sätt upp delmål som "idag ska jag få en superduperbra känsla på träningen" eller "idag ska jag våga sätta den där lilla extra höjden eller skänkelvikningen". Ta varje träning och gör den till det bästa och tro inte att allt kommer av bara farten, för det gör det inte. Det kan låta jobbigt men när varje delmål blir avkryssat en efter en så blir man mer och mer motiverad att faktisk kämpa mot ditt slutgiltiga mål.

Huvudsaken är att inte bli trångsynt och på så vis få en dålig inställning. Om det går dåligt på en träning, jo då går det bättre nästa gång och det ska du se till. Tappar du motivationen en dag, så kommer den tillbaka dagen efter. Bara säg det så och tvivla inte. Tvivel är din värsta fiende!

Ta vara på ditt liv och se allt det positiva. Var inte rädd och tvivla inte. Då kommer du långt!

Kommentarer
Postat av: Noomie

Tack för omtanken och att du frågar! Lexx har haft ofrivillig vila nu i nästan en månad, dels pga av tappad sko och dels för att det vart något fel på honom. Hade uppe en equiterapeut i måndags som gick igenom honom och släppte på en hel del låsningar osv. Nu är han under igångsättning igen och känns helt okej fräsch liksom .Jag har fått order om att massera upp bogarna på honom efter varje ridpass samt stretcha så jag hoppas att det är allt som behövs.



Allt detta har ju gjort att jag inte brytt mig om bloggen, vart livrädd att det skulle vara nåt allvarligt med Lexx eftersom han var jättedeppig och var helt hackig att rida...



Men, nu ska vi komma igång och så småningom kommer nog bloggen igång också, och hela mitt bloggliv med vill säga. Har inte kollat en enda blogg nästan sen jag 'slutade' skriva på min. :P Men nu börjar jag få upp gnistan igen! :D



Hoppas allt är bra med både dig och Hanna!(:

2012-03-30 @ 10:41:57
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback