Vedbände i korthet

2012-07-22 @ 16:39:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Jag kommer berätta om min sommar för er i olika inlägg inom de närmaste veckorna nu, och även visa er en hel del bilder som fotats. Här kommer det första, om mitt ridläger på sköna gröna Vedbände!
 

 
Över midsommar var jag ju på ett 10 dagar långt ridläger på Vedbände, som de flesta av er antagligen redan vet om. Det var precis lika härligt som alltid med goa personer att umgås med och ett underbart ställe att vara på. Den gården känns verkligen som ett andra hem och inte så konstigt med tanke på att jag tillbringat 10 dagar där per år, 6 år i rad! Hela dagarna var det fullt ös med en uteritt och ett pass på banan plus stalltjänst, teori, mat och kvällsaktiviteter. Blev inte att vi la oss i tid heller utan hade alltid någonting att tjattra om tillsammans med goa Veronica och Charlotta från personalen som varit ”stugmammor” åt oss 3 år nu.
 
Bull är inte van med att gå i grupp men på uteritterna skärpte han till sig efter ett tag. På banan var det lite värre då han var spänd och förvirrad när alla andra var där samtidigt och kunde inte riktigt slappna av som jag ville. Tror ändå det kan ha varit bra då han måste lära sig att koncentrera sig på mig och vad jag ber honom att göra och inte på allt annat i sin omgivning som han brukar tycka är myyycket mer intressant än arbetet, haha. På hoppningen skötte han sig i alla fall utmärkt och även på hopptävlingen även om vi bara hoppade runt 70 cm. Efter en omhoppning som inte var det vackraste någon skådat så slutade jag på en andra plats vilket jag var rasande för då (vinnarskalle som jag är) men ganska nöjd med nu. Vi tog ju faktiskt hem både tipsrundan och vediskampen så kan väl vara lite schysst och dela med mig, eller hur… ;)
 
Sista dagen var det uppvisning i form av kadrilj och sedan var det dags att säga hejdå till alla och till Vedbände tills nästa år då jag GARANTERAT är tillbaka där igen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Haft en bra dag? :)

2012-07-22 @ 18:14:28
URL: http://www.ponnykrach.blogg.se
Postat av: Emma Janson

Hallå där!

Nu kör jag igång med ännu en ”dagens blogg” tävling som jag avslutar imorgon.

följ instruktionerna, var med o tävla & ha chansen att vinna en länk till din blogg för mina ca 4000 unika.

direktlänk: http://eemmajanson.blogg.se/2012/july/dagens-blogg-1.html#comment

/Emma Janson♥

2012-07-22 @ 19:17:47
URL: http://eemmajanson.blogg.se
Postat av: Emma Janson

Hallå där!

Nu kör jag igång med ännu en ”dagens blogg” tävling som jag avslutar imorgon.

följ instruktionerna, var med o tävla & ha chansen att vinna en länk till din blogg för mina ca 4000 unika.

direktlänk: http://eemmajanson.blogg.se/2012/july/dagens-blogg-1.html#comment

/Emma Janson♥

2012-07-22 @ 19:19:27
URL: http://eemmajanson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback