Tävlingen 8/7

2012-07-30 @ 09:56:00 | Rebecka • Tävling | © DailyHorses 2013
Var ju och tävlade den 8 juli på en lokal ganska nära vår stuga, på Åkerbo Hästklubb. Tävlingsdagen började inget bra då vi först försov oss en halvtimme och därför hade lite knappt om tid när vi väl kom till tävlingsplatsen. Sedan var det dags att brodda eftersom tävlingen var på gräs, och när jag håller på att gänga ett av broddhålen på bakhoven så sparkar han mot en fluga så jag tappar hoven och han trampar sönder gängaren som inte var vår – den var lånad av en av funktionärerna på tävlingen. Lagom pinsamt! Fick i sista stund hjälp av en hovslagare som var där och efter en lite snabb framridning inser jag att jag inte har på nummerlappen så vi får springa fort som sjutton för att hämta den så vi blir sena till starten. Bra jobbat!
 
Men sedan vände allt. Första rundan blev hur bra som helst (och självklart har vi ingen film på det – det var lite för stressigt innan) och han lyssnade superbra. Lugn runda med långa vägar och där plockade vi en clear round rosett lätt som en plätt! Målet med dagen var bara att vara felfri och få lugna, harmoniska ritter och det lyckades jag verkligen med i första klassen som alltså var en LD. Sedan flöt det på och dags för andra start som var en LC. Det var samma här, grunden blev hur lugn och stadig som helst. Kom rätt in på alla hinder och han hoppade upp sig fint. När vi klarat sista i grunden ökade jag pyttelite mest för att få lite bättre flyt ändå och tog inga utmanande svängar alls. Fin vanlig runda där jag inte satsade någonting utan bara gick in för att vara felfri och strunta i tiden. Tydligen gick det ganska snabbt ändå (eller så red alla andra grymt långsamt) för det räckte ända till en förstaplacering! Tänk sedan när vi verkligen satsar, vi kanske kan bli lite farliga på tävlingsbanorna ändå.. ;)
 
Vinstskörden = morötter från Ica (haha).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback