En dag på jobbet

2012-07-09 @ 13:33:00 | Hanna • Vardag | © DailyHorses 2013
Många har undrat vad jag gör på dagarna när jag jobbar på Sjövik så jag tänkte skriva ett inlägg om det här nedan så att jag slipper svara fler gånger senare. So here you go!
 
När jag kommer dit vid åtta snåret hjälps vi åt att släppa ut alla hästarna till deras hagar. När det är gjort är det mocka, spåna hos dem som behövs och sopa stallgången som står på schemat! Brukar ta nån timme att fixa detta då det är en del hästar som är rätt grisiga av sig.
 
Efter mockningen är det frukosbreak (A)
Sen är det lite olika vad vi hittar på men motion av hästarna är nästa punkt. Om de rids inne och trimmas eller rids ut eller longeras eller löshoppas varierar helt från dag till dag. Det kan bli allt från 1-3 hästar under en dag beroende på hur upplägget ser ut.
 
Lunchfodring av hästar och sedan lunch till hungriga människor.
Finns det hästar kvar att rida efter lunch gör vi det då, annars är det stallsysslor som putsning, sopa stallgången, plocka iordning samt "natta" hästarna.
Med natta hästarna menas att vi rycktar av dem ordentligt, pälsglansar och reder ut svansarna och fettar in hovarna.
 
Ja det är ungefär det som jag brukar göra på dagarna, det ändras ju naturligtvis lite från dag till dag men ungefär såhär brukar det vara :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback