Dagens ridpass 29/7

2012-07-29 @ 18:00:06 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Hade tänkt fokusera på övergångar och att kunna räta ut honom utan att han glider iväg. Den planen fick jag ändra på när jag kom in i ridhuset och det var någon som skulle provrida en ponny, så jag höll mig på en volt och höll mig undan. Jag vet ju själv hur det är att ha så mycket att tänka på, så många som kollar när man rider hästen för första gången och man verkligen vill att det ska gå bra. Det är jättenervöst och om man då dessutom ska behöva tänka på att inte krocka med någon... Jag höll mig undan! ;)
 
Han var fin i början i skritt och trav och även högergaloppen där han släppte efter, men i vänstergaloppen ville han inte alls som vanligt. Det verkar lite som om han inte vågar släppa utan bara springer iväg för att slippa. För att få honom lugn övade jag på övergångar - trav, skritt, halt. När han lugnade sig igen nöjde jag mig faktiskt. Helt okej ridpass, inte helnöjd men ok!
 
Bullsi med krullmule, sötis!

Kommentarer
Postat av: Annika

Fin bild :)

2012-07-29 @ 20:03:00
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback