Ännu en kanon dag

2012-07-12 @ 20:16:36 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Livet ute på Sjövik leker verkligen, klart det är lite slitigt att jobba i ett stall men det är så himla värt det!
 
Idag hoppade jag och Erica varsin fuxmärr, hon hoppade Irma och jag Bonny. Hoppade en 5,5a och sedan ett galoppsprång till ett räcke på ena långsidan som en liten serie och sedan ett räcke på snett igenom och en oxer på andra långsidan. Har ju hoppat Bonny lite nu det senaste och lärt känna henne bättre och bättre och vet hur jag ska göra, styra driva och hålla i mig så sköter hon resten, haha ;)
Men jävlar vad hon hoppar den hästen, så grymt kvick i benen och så himla hinderklok. Studsade över serien när den låg precis under 140 cm och hon klippte i och löste det hur bra som helst. Jag höll i mig och gav henne så mycket eftergift som hon behövde så löste hon resten. Så himla härlig känsla var det, fina duktiga underbara Bonny bus! (Det var nytt person bästa på höjden för min del så var lite skeptisk först men det var inga som helst problem, jag litar helt på Bonnsan♥
 
Sedan blev de lite trimm och longering av några hästar, lill Baxter fick ha sadel och träns på sig även idag och jag snyggade till hästarna lite extra innan jag gick hem.
 
Underbar dag som alltid, imorgon är sista dagen för denna veckan men jag tar sommarlov några veckor och kommer sedan tillbaka till Sjövik nån vecka innan skolan börjar igen! :D
 
Erica och Bonny, bild tagen av Emma
 

Kommentarer
Postat av: Bella & Malin

Hejsan så fin blogg du har! :D
kanske följa varandra via bloglovin? :)
hade varit kul om du checkade in vår blogg & kommenterade :)

2012-07-12 @ 20:57:30
URL: http://jumpinghorses.blogg.se/
Postat av: Emma

Typ smidigaste hästen man kan hitta! Hon skulle nog kunna lära vem som helst det mesta om att rida.

2012-07-15 @ 21:22:04
URL: http://xoffbeat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback