Vår hemresa

2012-01-12 @ 20:12:31 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Hemresan från ridhuset idag var som jag skrev innan minst sagt intressant. Vi var på Jönköpingsfältrittklubb i deras ridhus, de ligger ca 5 minuter med bil från Flechens stall. Trotts detta tog hemresan oss ca 20 minuter om inte mer idag.
Som jag skrev tidigare idag så har det regnat hela dagen och nu på eftermiddagen/kvällen så började det att frysa på och blev riktigt riktigt halt. Så vi valde att ta den lite större vägen hem, den är lite längre men vi hoppades på att de skulle ha saltat de backarna då det är uppför vilken väg vi än valde.

Saltat var det verkligen inte och det var ren isgata hela vägen hem i uppförsbackar.. ni kan ju tänka er hur det gick!
Fastnade verkligen i backen med spinnande hjul och kom ingenstans! Jag började känna att det var kört men som tur var var pappa med. Han fick en idé om att jag skulle sätta mig på motorhuven för att få lite mer tryck där så vi skulle få fäste och tro det eller ej men det funkade!
Det gick inte fort o däcken sladdade mest hela tiden men med mig på motorhuven en bra bit så tog vi oss hem iallafall!

Dagar som denna är jag väldigt glad att det är Flechen jag har på släpet, han stod som en ängel hela vägen och rörde inte en fena. Duktiga fin hästen!

Så nu vet ni hur nu ska göra om ni fastnar i en uppförsbacke med släp på isväg, sätt folk på motorhuven!


Finaste killen, tur att vi har honom!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback