Plugga dressyrprogram

2012-01-04 @ 09:34:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Dags att börja titta igenom dressyrprogrammet för klubbdressyren på söndag. Precis som förra gången är jag sent ute men fick många tips av er då, hur man skulle lära sig dressyrprogram snabbt så får ta till de metoderna nu också. Programmet jag ska rida är LB:1an så om någon av er ridit det någon gång, ge mig gärna tips.

Det jag måste förbättra från förra klubbdressyren är att vara avslappnad och inte dra upp knäna. Kuhs var inte särskillt allert vilket resulterade att jag spände mig och drog upp knäna när jag skulle få honom framåt. Nu ska jag ha långa ben och slappna av, och hoppas på att Kuhs är lite piggare än förra gången. Om det sitter och jag får en bra inställning så ska jag nog klara av denna tävlingen och förhoppningsvis få över 60%. Var snopet förra gången då jag fick 59% men då har jag ju något att förbättra till denna gången!

Kolla gärna på filmen och säg vad som behövs förbättras. Behöver lite tips och råd!

En rolig sak jag hittade när jag letade efter sätt att komma ihåg dressyrprogram var ett sätt hur man kunde komma ihåg bokstäverna runt dressyrbanan. Genom en ramsa:
All King Edwards Horses Carried Many Brave Fighters.

Haha, riktigt smart faktiskt och om man lättare kommer ihåg en egen ramsa så kan man ju göra en av bokstäverna. Superfinurligt! ;)
Dock är detta bara för kort bana men någon kanske kan komma på en ramsa för en lång?

Kommentarer
Postat av: julia

tänk på att luta dig mer bak, då sjunker benen lättare ner än att lägga sig på magen, LYCKA TILL!

2012-01-04 @ 10:41:26
Postat av: Noomie

Haha ååh, lilla Kossan(': Vad jag saknar dom där ponnysarna nu när jag ser dom 'live'^^,

2012-01-04 @ 22:23:50
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Lilly

Har också en ramsa:



Alla Kungens Egna Hästar Cyklar Men Bara Framåt.

2012-01-05 @ 15:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback