Hemma efter praktiken

2012-01-16 @ 16:01:26 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Vart på stall Sjövik även denna måndag. Riktigt rolig dag precis som alltid! Idag var det mycket som blev gjort måste jag säga. ponnnysar och hästar trimmades, en av tävlingshästarna hoppades, 3åringen har vi travat på och 4 åringen har hoppar vattenmatta och regnbågar! Mycket duktiga hästar allihopa!

Jag trimmade på en liten ponny som har pigg och glad men skötte sig fin fint. Sedan skulle jag rida lite på Wiran, en av ericas fina tävlingshästar men efter ca en 20 minuter eller så kom Erica in och sa att det var hoppdags. Så det var bara att spänna åt sadelgjorden och hoppa lite på fina Wiran. Det är en så sjukt härlig häst! Väldigt försiktig av sig men hoppar som tusan! Lite pigg och busig och bockade lite då hon bara hoppat en gång efter vintervilan. Travhoppade lite på ett räcke till upp till ca 1.20 nånting. Sen hoppade vi även lite på en 5,5a även där upp till ca 1,25 eller något sådant. Sjuk känsla man fick på den hästen, så himla fin och vilka av tramp hon gör! Riktigt riktigt fin häst!
Erica hoppade fyra åringen efteråt och även hon skötte sig super, tittade lite på vissa hinder först men sedan hoppade hon både vattenmattan och regnbågar och oxer på 80 cm utan att blinka! 3 åringen Bengan red jag med Erica på marken, riktigt cool häst. Brydde sig inte alls om mig utan bet mest efter Erica. Men i slutet travade han väldigt fint på en volt runt Erica! Lite vingligt är det än så länge men han har ju bara travat uppsuttet några gånger hitills!

Väldigt lyckad dag på praktiken måstejag säga, jag har lätt världens bästa praktikplats :D


Fina Wiran och Erica! Bild lånad från Emma :D




Kommentarer
Postat av: Hanna

Är det det högsta du har hoppat hittills? :) När kommer bilderna på dig och Flechen? :D

2012-01-16 @ 18:15:15
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

Nu är ert inlägg inne :)

2012-01-16 @ 19:40:49
URL: http://allroundhasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback