Garanterad träningsvärk!

2012-01-30 @ 21:14:58 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Red ett ordentligt dressyrpass på Ericas hingst Anton idag på praktiken. Erica var med och hjälpte mig nästan hela passet och Anton var så himla fin att rida på! Fick en massa hjälp och stöd av Erica som verkligen var toppen! Hon är så himla duktig och förklarar så himla bra att det verkligen fastnar och man förstår. Gjorde inget speciellt, växlade volter och fyrkant, ökade och minskade volten i alla gångarter. Jobbade väldigt mycket med framåt andan hos hästen så ha hela tiden tänker massor framåt och itne får chansen att börja tänka bakåt. Till en början var han lite dryg och fjantade sig lite men när jag väl fick fram honom och fick honom att tänka framåt till 100% blev det en sådan himla skillnad och han blev kanon fin!

Riktigt härlig känsla att rida på en sådan fin häst och med den bra hjälp jag fick var det helt kanon. Är väldigt lyckligt lottad att jag fått denna möjligheten att vara hos duktiga Erica och lära mig så sjukt mycket!


Erica och fina Anton!

Men galet vilken träningverk jag kommer att ha imorgon känner jag redan nu!


Kommentarer
Postat av: Emma

Värk hanna, VÄRK! haha kan inte låta bli! Gött när man hittar känslan du :)

2012-01-30 @ 21:30:48
URL: http://xoffbeat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback