Sanni igår

2012-02-25 @ 09:42:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Hoppade som sagt var upp på Sanni en sväng igår också för att rida till henne lite och sätta stopp för hennes dumheter. Hon ska inte få gå ifrån ett ridpass genom att kasta av sin ryttare utan ska göra om det och göra det korrekt!

Till en början var hon jätte tjurig, gick emot mina skänklar, körde upp huvudet och var allmänt jätte jobbig! Men jag känner henne så väl nu att jag vet precis vilka knappar jag ska trycka på och genom att bara lugnt och fint mjukna i handen och driva henne fram till handen så lugnade hon snart ner sig när hon kände att det var jag som satt i sadeln och att jag inte tänkte dra i henne eller på något annat sätt begära något av henne mer än att hon skulle vara lugnt och fint hos mig och med mig. Hon blev väldigt mjuk och fin ganska snabbt så vi tog ett par språng och hon skötte sig galant!

Första sprången var hon väldigt avaktande och ville inte riktigt bjuda mot hindret vilket kanske inte var så konstigt om man tänker efter. Men jag drev henne bara fram till en mjuk hand och då hoppade hon fint! La sedan ut en galopp bom före en oxer och en bakom för att hon verkligen skulle dels komma rätt och samtidigt hålla ihop sig och vara kvar hos mig. Hon hoppade så himla fint att det spratt i hela kroppen på mig! Riktigt härlig känsla över och hon landade mjukt och galopperade vidare utan att varken protestera eller busa!

Duktiga underbara ponny häst!♥
Uppför hon sig så väl nästa helg är det inga som helst problem att skutta över 85cm, bara hon lyssnar på mig och stannar hos mig kommer det gå super bra! :D


Älskar dig över allt annat♥♥


Kommentarer
Postat av: felicia

Hej, kolla gärna in på min blogg och ställ en fråga eller två på min frågestund, det skulle vara guldvärt! :D

Kram /Felicia

2012-02-25 @ 11:11:57
URL: http://ponniehjerta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback