Tävlingssäsongen 2012

2012-12-01 @ 12:49:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Hittade listan hos Lisa, som hittat den hos Caroline haha. Tänkte den kunde vara rolig för er att läsa, lite sammanfattning av detta årets tävlingar helt enkelt! :)
 
 
Första tävlingen 2012?
Det var på hemmaplan (JFK) där jag hoppade två klasser med Kuhs och två klasser med Sune. Första med Kuhs trillade jag av på första hindret i omhoppningen men var felfri i grunden och resten var jag uteslutna i grunden. Var väl inte den mest lyckade tävlingen precis, 3/4 starter uteslutna och den 4e avtrillning i omhoppningen haha. ;)

Bästa tävlingen 2012?
På Öland med Bull helt klart, hade en superbra känsla där vilket också ledde till en felfri runda i LDn och en vinst i LCn. Dessutom var det superroligt att hoppa på gräsbana!
 
 
Vilka hästar/ponnys tävlade du?
Bull, Kuhs och Sune. Räknar inte med några klubbhoppningar i någon av frågorna för de har jag inte koll på men där har jag hoppat Zlatan också.
Vad för klasser tävlade du?
LD, LD+5, LC och LC+5

Hur många vinster?
1 vinst

Hur många placeringar?
3 placeringar totalt varav en är vinst och två är fjärdeplatser.
 
 
Vann du något täcke?
Nix, haha jag har ju bara tävlat lokal.. ;)

Vad hade du för mål 2012?
Starta LB med en bra känsla.
 
Uppnådde du dem?
Nej, eller jag hoppade ju en meter (LB på d-ponny) på en pay and jump men hade det varit en vanlig tävling hade jag ju varit utesluten efter tredje hindret haha. Fick ganska många stopp och det var första gången han stannade på "tävling" med mig. Så nej ingen bra känsla precis. Sen fortsatte ju stoppen så har inte haft någon möjlighet att starta LB igen och det tänker jag inte göra förrän LC går problemfritt.
 
Vad är målen för 2013?
Tja, svårt att säga. Beror på hur lång tid det tar för mig att få komma underfund med hur jag ska göra när han stannar. Känns patetiskt att stanna ut sig på ynka 90 cm... Men minst LB och sedan får vi se vart det tar oss helt enkelt!

Bästa tävlings arrangören 2012?
Vetlanda, tumme upp till dem!

Varför?
Fin (men stor) anläggning och bra ordning. Man visste när man skulle från framhoppningen osv. Ett plus hade varit om man kunde höra speakern på fler ställen än just inne i ridhuset men annars så. God mat också, haha!

Något speciellt minne från 2012?
Tiden på Öland. Den var både hemsk och underbar. Gick omkull, blev sparkad så jag fick sy men red också på stranden, plaskade i havet, tävlade på gräs och fick en vinst. Härliga sommarveckor med fin ponny! ♥
 

 
Min tävlingsutrustning?
Hjälm: Charles Owen Ayr 8/Lamicell Transformer
Håruppsättning: En vanlig hästsvans eller fläta
Skjorta/plastrong:
Kavaj:
Ridvantar: Roeckl
Ridbyxor: Mountain Horse och John Whitaker. Whitakerbyxorna blev dock helt svarta i skoningen i somras och det går inte bort så får klara mig utan dem nu.. :(
Ridstrumpor: Olika
Ridstövlar: Mountain Horse, Richmond High Rider
Sporrar/sporremmar: Jadu, gamla ponnysporrar.
 
Hästen/ponnyns tävlingsutrustning?
Träns: Dyon ibland och ibland ett Hööksträns.
Pannband: Det vanliga som satt på tränset eller strass.
Schabrak: Varierade.
Sadel: Santa Cruz, Celine.
Pad: Nån gummipadd som höjer upp bak, jag ni har ju sett den konstiga saken haha.
Sadelgjord: Magplatta från Charlies
Stigbyglar: Mountain Horse som passar mina stövlar
 
 
 
Vilken klubb tävlade du för 2012?
Jönköpings Fältrittklubb

Vilken klubb kommer du tävla för 2013?
Förmodligen samma.

Har du ridit i något lag 2012?
Japp, div. 2.
 
Ska du rida i något lag 2013?
Förmodligen inte.

Vilken/vilka tränade du för 2012?
Veronica i dressyren och Erica i hoppningen. Hoppat för Veronica några gånger också och fått hjälp av Hanna någon gång ibland.

Ska du fortsätta med det 2013? 
Ja, är väldigt nöjd! Ska testa att träna för några andra någon gång ibland för att få lite olika synvinklar och för att jag fått lite tips om tränare!

Har du tävlat i någon ny gren 2012?
Nej.

Ska du tävla någon ny gren 2013?
Nej. Ska starta någon dressyrtävling (klubb) på Bull men det är ju inte nytt för mig, bara för oss.

Vad har du för förväntningar på året 2013?
Svår fråga... Utvecklas mer såklart och att Bull ska släppa sina dumheter med att stoppa (eller att jag ska vinna över honom). Ska vara roligt att komma iväg och tävla och hellre att jag får något nerslag än att han stannar. Vi ska ha möjligheten att vara med och kämpa om placeringarna. Fortsätta träna, fortsätta kämpa och framför allt ha roligt! Det är ju det man har häst för!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback