Resten av året

2012-12-07 @ 11:49:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Som jag sagt tidigare så har jag inte så mycket planerat på hästfronten resten av detta året utan där står det väldigt stilla. Tanken var att jag skulle vara med på en klubbhoppning med Bull nu på söndag men jag har valt att avstå från det mycket på grund av vädret. Jag har inte kunnat hålla igång honom ordentligt sedan snön kom eftersom han inte fått på sig några snösulor ännu och då känns det inte som om vi har de bästa förutsättningar för att få de bra rundorna jag hade velat avsluta året med. Dessutom gör ju snön att det blir halvroligt att köra transport (det kände vi ju på i tisdags) och har vädret några planer på att blåsa upp i storm på söndag så känner jag inte för att ge mig ut en gång till. Vi har tid på oss jag och Bull så vi kör istället igen nästa termin! Tänkte vara med på Aspe istället men hon skulle redan gå två rundor så jag får stå bredvid banan istället.
 
Bull ska få börja sin vintervila strax efter jul eftersom jag åker bort till USA då. Jag kommer vara borta en vecka och Bull kommer få vila i två veckor ungefär innan han sätts igång ordentligt igen för nästa tävlingssäsong. Han får sina snösulor i nästa vecka så fram tills dess kommer han också få ta det lite lugnt men sen ska jag bara rida för att ha roligt och utan några krav innan vilan. Eftersom det är så mycket i skolan så känner jag för att inte ha stallet som ett måste och någonting jobbigt utan jag ska åka dit för att ha kul och tillbringa tid med min fina ponny. Känns som ett bra upplägg nu och sedan taggar vi nästa tävlingssäsong där vi ska klara våra mål med marginal!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback