Nu händer det grejer

2012-12-06 @ 13:46:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Ni kanske minns att jag för flera månader sedan skrev om att jag skulla åka utomlands för att ha min praktik? Planerna har ändrats ungefär 100 gånger men nu är det bestämt och det är spikat och klart! Jag kommer att åka bort under 3 veckor i början på nästa år! Närmare bestämt vecka 8, 9 och 10!
 
Jag ska åka till ett ställe som jag lovat mig själv att jag bara måste åka till innan jag dör, nämnligen Irland! Landskapet dom har där och alla underbar ponnysar som kommer därifrån, ja det var ju bara ett måste att tacka ja till detta! Så jag kommer alltså att åka iväg i tre veckor för att ha praktik på ett Connemara stuteri! I arbetsbeskrivningen står det allt från stallgöra som mockning och hästskötsel men även ridning och åka med och hjälpa till på tävlingar och utställningar osv!
 
Jag trot det kommer att bli världens upplevelse att få testa på att jobb utomlands och se hur det är. Självklart kommer ni att få följa med varenda steg på vägen från det att vi beställer flygbiljetter tills dess att vi åker och hur jag har det där. Åh vad jag längtar önskar att vi kunde åka nu på en gång, men samtidigt är jag jätte nervös! Men det kommer säkert att gå hur bra som helst, nu är det bara en himla massa förarbete som ska hinnas med innan det är dags att åka. Vi börjar redan idag så det ska bli super roligt! :D
 
Har någon av er varit på Irland? Berätta såfall gärna hur ni hade det och upplevde det! :D
 
Hur häftigt är inte detta eller?! Wow!
 

Kommentarer
Postat av: AnKi

Vilket stuteri ä det?

2012-12-06 @ 15:45:11
Postat av: Elin

Gud vad roligt!!:D

2012-12-06 @ 17:24:54
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se
Postat av: Amanda

Åh, jag har alltid drömt att gå åka till Irland!
Gud vad fuskigt! :o;)

2012-12-06 @ 18:04:17
URL: http://teamtc.blogg.se
Postat av: Elsa-en fälttävlansryttare

Vad roligt!

2012-12-06 @ 18:48:32
URL: http://ezzaaass.blogg.se
Postat av: Noomie Sundell

Riktigt häftigt! Min kompis var där och jobbade på ett RescueCenter för hundar för nåt år sedan. De verkade himla härligt där! Även om djurhållningen kanske inte riktigt är som i Sverige.. (:

2012-12-06 @ 20:53:13
URL: http://lexx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback