Träningen

2012-08-03 @ 22:12:43 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Jobbade på samma bitar som vi gjorde igår, att få med yttersidan och korta den för att kunna korta innersidan. Jag vet ganska bra nu hur jag ska gå till väga men jag måste verkligen tänka på allt samtidigt och glömmer man en bit så fungerar det inte. Lagom stöd där, hålla emot på ytter, leda inner, ställa där och krama där. Det är riktigt svårt och jobbigt men väldigt roligt. Älskar att ha någonting att jobba med, vill inte ha någonting gratis!
 
Bull var lite motvillig kanske men när jag gjorde helt rätt så jobbade han på bra, vilket kanske inte var jätteofta haha. Tycker ändå han var duktig och jobbade bra, och blev fin när jag travade av på serpentinbågar. Nu ska jag stärka upp honom genom att träna mycket övergångar, skritt-trav och trav-galopp, och att han ska behålla formen i övergångarna.
 
Bild som Hanna tog på träningen igår. Jag vet, måååste sträcka på mig!
 

Kommentarer
Postat av: julia

Hej, jättefin blogg ni har! Tävlar ni mycket eller?<3
Kram

2012-08-03 @ 23:52:48
URL: http://juliaroz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback