Bull

2012-08-08 @ 18:30:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Igår var som sagt första gången jag red Bull och skulle trimma, har bara ridit ut på honom en gång innan det. Han är en väldigt speciell häst att rida och man måste verigen rida varje steg för att han ska gå bra och vara fin. Det tog en stund innan jag hittade knapparna så att säga och innan jag hade ställt om mig från mina flängrundor i skogen till att faktiskt rida ordentligt. (Har ju bara ridit ut sen jag kom hem från semestern)
 
Men när jag väl hittade knapparna och fick Bulls upmärksamhet tycker jag faktiskt att det gick helt okej eftersom det trotts allt var första gången jag trimmade på honom! Han jobbade fint i skritt och trav och jag fick honom även att vilja söka sig framåt nedår i galoppen som han har haft lite svårt för ibland med Becka framför allt i vänster varvet där han gärna slänger ut ytterbog. Men när jag fick den på plats kändes det iallafall helt okej, ni får säga vad ni tycker när filmen kommer upp :D
 
En jätte trevlig ponny som jag tror kommer att bli skitfin men det kommer krävas mycket jobb innan det blir så, men är det någon som är envis nog så är det Becka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback