Bull igår

2012-08-31 @ 13:40:46 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Sitter i skolan just nu och har två lektioner kvar på dagen. Hela dagen har varit full med lektioner med fem minuters mellanrum och kort lunch. Känner mig riktigt slutkörd och förkylningen vägrar släppa. Egentligen gillar jag inte att vara i skolan när jag är sjuk men om man missar en dag så ligger man sjukt mycket efter sedan så jag blir illa tvungen att gå hit. Slutar alltså fem så Frida var snäll och ställde upp och fixar Bull idag. Han ska vila så det är bara mockning och så som ska fixas. Ska ju vara på JFK vid sex så hinner verkligen inte dit, tar mer än en timme enbart bussresan...
 
Veronica red i alla fall igår och han var riktigt jobbig, stretade emot och lyssnade inte. Jag förstår verkligen inte hur han orkar stå emot så mycket, det tar ju bara mängder med extra energi. Han fick lite tillsägningar och på slutet tyckte jag han såg riktigt fin ut då han var stilla i munnen och sökte sig fint neråt! Nu är det bara att kämpa på tills han inser att det är lika bra att släppa efter. Nästa vecka vill jag vara frisk och kry så att jag kan rida, känner att jag behöver en träning med honom!
 
 
Något som är så irriterande är att han var så mjuk och fin och eftergiven när jag red på Öland. Han var riktigt medgörlig och riktigt rolig att rida. Lätt att rida igenom och fick en fin form i alla gångarter. Önskade att han var så fin nu också, det var riktigt härligt. Förhoppningsvis kommer den känslan tillbaka snart!

Kommentarer
Postat av: e b b a

Hmm.. känner igen hästen, hehe. Tävlade ni på ponnyallsvenskan, örks detta året? :D

2012-08-31 @ 17:37:35
URL: http://teamdponnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback