Prestationskrav

2012-04-10 @ 15:50:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Fick en ganska stor fråga på frågestunden så tänkte att den får ett eget inlägg för att ni verkligen ska få alla min tankar och funderingar kring det här.

Hur hanterar man prestationskraven och all skit som kommer "automatiskt" med hästar och ridning?

Jag försöker att inte låtsas om dem så mycket och inte lägga någon större enegri på det. Men visst kan det vara svårt ibland, alla har vi våra upp och ner gångar när det gäller just detta och jag hade väldigt svårt att hantera dem för ca ett år sedan. Men nu har jag själv börjat utvecklas och förstår att det inte spelar någon större roll. Så länge jag är nöjd med det jag gör och presterar och inte ställer för höga mål på mig själv så klarar jag av att hålla det på en bra gräns. För er som tycker det är jobbigt med alla prestationskrav, sätt lägre mål för er själva och era hästar.

Om man har för höga mål kan de vara väldigt svåra att nå dessa mål och man blir väldigt fixerad vid att klara det och om det sedan inte går blir man jätte arg och ledsen på sig själv. Jag vet precis hur detta känns då det var precis jag gjorde för ett år sedan. Istället för att bli jätte arg och ledsen för att jag blir utesluten i en tävling t.ex. kan jag nu se förbi det och se de små saker som faktiskt gick bra, kanske var det första språnget kanon bra eller så gick framhoppnignen riktigt riktigt bra. Försök att se dessa saker också för att underlätta för sig själv!

Skit i vad alla andra tänker och tycker om dig och din häst, var er själva och göra så gott ni kan! Var stolta över det ni gör, det kommer ni långt på!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback