Mitt andra hem

2012-04-27 @ 14:56:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Någonting jag inte tror har framgått så tydligt i bloggen är hur mycket ridkolan, alltdå JFK har betytt och betyder för mig.
Jag började rida där när jag var 6 år och har aldrig någonsin funderat på att lämna det stället efter det. Jag hittade snabbt kompisar och tillbringade all min fritid där uppe. Jag har genom året blivit nära vän med många däruppe som betyder så extremt mycket för mig att jag inte vet hur jag ska uttrycka det i ord.

Jag var där uppe ca 6 dagar i veckan i flera år och gjorde allt mellan himmel och jord. Jag hjälpte till med allt som behövdes och trivdes där uppe då jag kände att det var där jag verkligen hörde hemma. Jag fick lite små ansvar, fick vara med och hjälpa till att rida igång hästar och liknande och utvecklades massor på det.

Men mest av allt så har ag knytit ett sådant band till det stället att jag inte vet om jag någonsin kommer klara av att lämna det. Alla minnen, alla vänner och alla hästar. De betyder mängder för mig och har alltid gjort och kommer alltid att göra.

De senaste åren har jag börjat vara där uppe mindre och mindre då jag helt enkelt inte hinner med gymnasiet, häst vänner och vara där uppe. Men jag åker alltid upp minst 1 dag i veckan, ofta 2-3 bara för att vara och känna mig som hemma. För det stället var mitt andra hem under många år och det kommer det alltid vara.
Att jag sedan har så extremt underbara människor där som jag inte klarar mig utan gör inte det hela sämre.

Nu kanske ni förstår mer varför jag skriver att jag åkt till JFK men itne gjort någonting speciellt. Att bara vara där är speciellt för mig.


Filur, den ridskole häst som varit med enda sedan början, en riktigt pärla♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback