Sluta gnäll!

2012-04-28 @ 11:11:00 | Hanna • Åsikter | © DailyHorses 2013
Någonting jag la märke till under och efter mina veckor på praktiken var hur många som säger att de vill jobba med hästar inte verkar ha förstått hur det faktsikt ser ut i hästbranchen. Jag har fått höra en himla massa klagomål på att det är så jobbigt och att man måste slita så och visst det kan jag hålla med om!

Men nu är det faktiskt så att har man valt att jobba i hästbranschen får man skylla sig själv. Det är en hård och jobbig bransch och man får arbeta mycket med kroppen och har kanske inte alltid de bästa arbetsförhållanden man kan tänka sig. Men är man inte beredd på att arbeta hårt förstår jag inte riktigt vad man gör i hästbranschen över huvudtaget.

Har man inte rika föräldrar som kan köpa allt till en så måste man faktiskt börja någonstans och man får börja på botten, men det är samma för alla. Man får börja på botten men man har hela tiden chansen att jobba sig uppåt och för att göra det gäller det att jobba på utan att klaga och verkligen visa framfötterna. Man måste visa att man är intresserad och verkligen brinner för det man håller på med. Gör man det klättrar man väldigt snabbt uppåt och allt slit ger utdelning och det är verkligen värt det!

Men allt detta gnällande tar en ingenstans, att klaga sig igenom sin praktiker och jobb gör bara att dina chanser sjunker att lyckas i fortsättnignen. Tar du istället för dig och jobbar på kan du få kontaker och komma ännu längre efter det. Genom mina praktiker jag jag lärt mig så enormt mycket, det har varit mycket slit men jag har jobbat mig uppåt och fått fina lovord av mina arbetsedare när jag sedan slutat min praktik hos dem just för att jag är så ambitiös,målmedveten,  tar för mig och verkligen visar att jag vill!

Så snälla sluta gnäll och ta er i kragen och gör det bästa utav situationen. Har du inte orken till att jobba och slita i ett stall har du kanske valt fel bransch att jobba i och kanske borde bli kaninuppfödare eller en kontorsråtta så du slipper det tunga arbetet!


Min duktiga praktikvärd Jenny, lärde mig massor av henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback