Gårdagens ridpass

2012-04-17 @ 11:19:20 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Flechen fick gå på banan igår och skulle gå ett ordentligt dressyrpass var tänkt men han var inte lika possitiv till den idén.. Han var stel som en pinne och motsträvig och ville inte alls som jag utan var mest förbannad hela tiden. Min ridning var inte heller speciellt bra och eftersom jag lyckats få med mig sporrarna hem men glömt ta med dem upp fick jag heller ingen äkta framåtbjudning av honom till en början. Som tur var släppte han igenom mot slutet och blev stundtals riktigt fin. Gjorde en hel del fina skänkelvikningar på diagonalen och var bärig och fin i formen.

Inte så lyckat dressyrpass men det släppte ju mot slutet som tur var! Idag ska vi antingen rida över lite bommar och träna lydnad eller rida ut i skogen, får se hur det blir!


Ungefär såhär lycklig var han idag.. Hahah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback