Gårdagens praktik

2012-04-14 @ 10:50:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Min praktik igår bestod av en del stallarbete som alltid behöver göras i stallet. Mocka, väga hö, fixa kraftfoder och bära vatten, det blir en hel del på 6 hästar men så är det. Efter det blev det också lite ridning på två fina hästar. Den första jag red heter Elect och är ganska mycket större än vad jag är van vid, skulle gissa på en mankhöjd på 175 eller liknande. Men han var snäll och väldigt trevlig att rida på. Det blev lite trimm i ridhuset och Jenny hjälpte mig en del och det kändes jätte bra. Fin häst som gjorde rätt såfort jag gjorde rätt, duktigt kille.
Nästa häst var Oya idag också, jag och Jenny skrittade ut en ganska bra sväng och klättrade lite för att hästarna skulle på jobba ordentligt. Oya tyckte det var jätte jobbigt men skötte sig jätte bra, dock finns det läskiga saker som däckfäljar, grenar och motorcyklar men hon skötte sig bra även då.

Rolig dag på praktiken och jag ser redan fram emot nästa vecka :)


Ni får nöja er med samma bild på fina Oya även idag då jag inte har några andra.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Bloglovinbyte? :)

2012-04-14 @ 12:29:57
URL: http://kajsatorhagens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback