Första gången...

2012-04-01 @ 15:34:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Det är mycket nytt som blir "första gången" nu med egen häst men igår hände det som jag kanske inte längtat efter mest av dessa första gången sakerna. Nämligen första avtrillningen!

Red ut till ko-hagen (det är en ko-hage på somrarna men vi får rida där när det inte går några kor där) igår och mamma följde med för att få en promenad. Mamma gick iväg för att kolla på utsikten medan jag precis höll på att korta upp tyglarna. Då trampar hon på en gren som knäcks och Bull typ skiter ner sig och börjar bocka. Jag var inte i balans så damp i backen nästan direkt, haha! Som tur var blev han så förvånad att han stannade precis bredvid mig utan att springa iväg.

Bus-ponny! :)


Kommentarer
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

Hoppas du inte gjorde illa dig! :) Höll också på att dimpa i backen för ett tag sedan på en ny häst, Pino, min hund sprang som en galning i skogen och samma där. hon knäckte grener och då blev hästen skraj och hoppade raaaakt upp i luften haha, tack och lov visste jag att hon är rädd för plötsliga ljud så jag höll mig kvar x)

2012-04-01 @ 18:08:01
URL: http://allroundhasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback