Flygödla

2012-04-28 @ 13:00:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Ja ni, jag vet faktiskt inte riktigt vad det var med Sisko igår men han var inte som han brukar kan jag lova. Till en början så var allting i ridhuset galet läskigt och han slängde sig hit och dit och var rädd för det mesta. När detta väl gått över gick framridnignen helt okej förutom att det var lite trångt och gick lite i undertempo då vi var tvugna att hålla samma tempo som alla småponnysarna.

När vi väl började hoppa var han mer vild än tam och jag vet inte riktigt vad som flög i honom. Han försökte med alla möjliga krumsprång och dumheter både före och efter hindren. Det var nära ögat att jag var på väg av några gånger men hade balansen på rätt ställe så det gick bra som tur var. Mot slutet lugnade han ner sig mer och hoppade helt okej.

Avslutade med att hoppa ett tittigt plank några gånger med galoppbom före och efter för att hjälpa honom lite. Till en början var det väldigt farligt men han skötte sig super och sista språnget hoppade han över alla plankorna utan några större beskymmer.

Överlag så var det en spännande ridtur med många luftsprång och allt vad han nu höll på med!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback