Ridstövel dilemma

2011-09-21 @ 20:14:22 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Innan ridningen idag, när jag skulle ta på mig mina ridstövlar så fastnade ena stöveln i strumpan. Ibland gör den det men då är det ganska lätt att lirka loss men idag hade den verkligen fastnat ordentligt. Jag fick hjälp av en i stallet men det hjälpte inte utan vi fick dra sönder hela strumpan och efter många om och men fick jag i alla fall av mig stöveln med strumpan hängande i dragkedjan.. ;)

Vi fick tag i en sax och klippte av själva foten på strumpan så att jag kunde ha en strumpa på mig i alla fall och sedan fick jag låna ridskor av hon som hjälpte mig så att jag kunde rida min ridlektion. Stöveln har fortfarande en halv strumpa som sitter fast i dragkedjan, som i sin tur är helt sönder. Så det blir snart att köpa nya ridstövlar, men det hade nog behövts snart ändå eftersom de är lite små och cirka 4 år gamla.

 Det är dessa stövlar jag har fast i den äldre modellen. När jag ska köpa nya ska jag absolut testa ett par sådana här!


Kommentarer
Postat av: Linn

- har inga bilder på henne xd

2011-09-21 @ 20:31:47
URL: http://ponyroyals.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Dom stövarna är superbra! Jag köpte såna för en vecka sedan, har ridit med dom två gånger men dom är superbra att hoppa med och rida dressyr.

2011-09-23 @ 07:38:56
URL: http://goldenpridepotatis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback