Lastträning

2011-09-13 @ 16:00:04 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Lasttränade Sanni idag så att vi säkert vet att hon går in på Söndag och att det inte krånglar. Hon var lite skeptisk först och tyckte den var lite otäck men när jag gick in före henne och lockade på henne kom hon in utn att tveka. Berömde henne då med massa beröm och ett äpple för att förstärka att hon hade gjort helt rätt som lugnt och snällt hade gått in. Sedan backa vi lugnt ut, gick en runda och lastade igen. Den häst gången följde hon med mig direkt utan att tveka, berömde då åter igen med massa beröm och ett äpple. Denna gången stängde vi även både bom och lämmen. Hon tyckte det var lite obehagligt till en början men när jag fortsatte att vara lugn lugnade hon sig snart. Lastade sedan lugnt av henne igen och det var inga problem alls. Fina underbara ponny plutten!


Har tyvärr ingen bild från idag men den här bilden säger hur mycket jag verkligen älskar dig gumman♥


Kommentarer
Postat av: Ida

sv: Tack så jätte, jätte mycket ;)

2011-09-13 @ 17:59:50
URL: http://hastflickor.blogg.se/
Postat av: Emma - tanneryttarna!

awwh, sötsöt bild!

2011-09-14 @ 15:30:25
URL: http://tanneryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback