Igenridning

2011-09-21 @ 19:52:36 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag var det igenridning för min del och jag red igen på storhäst (även om jag rider ponny i vanliga fall).
Jag hade en av mina favorithästar Jantar som är ganska liten för att vara storhäst men så mycket större än ponnyer som jag är van vid. Jag har ridit honom förut men bara satt igång efter sommarbetet förra året och aldrig riktigt "ridit" honom, om ni fattar vad jag menar.

Det gick ändå helt okej idag, och det var roligt att få rida storhäst lite faktiskt (men jag tänker hålla kvar i ponnyåren, de är guld värda)!
Han var lite jobbig att ställa åt båda hållen och fick inte med sig inner bakben ordentligt. Han ville gärna gå lite på snedden och inte spåra ordentligt i galoppen så där hade jag mycket att jobba med. Dessutom red vi utan stigbyglar och jag är inte van vid den stora storhäst-galoppen så kommer nog ha träningsverk i magen imorgon. Mot slutet i skritten sökte han sig lite bättre framåt och neråt i jämförelse med i början då han helst tryckte ihop nacken.

Har ingen bild på Jantar tyvärr, och tog inte med mig kameran till stallet idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback