Hoppspecialen

2011-09-02 @ 23:39:26 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Vi hoppade samma bana idag som förra gången i hoppspecialen (en båge och en kombination med tre hinder och bommar i mellan för att få hästarna att lyfta ordentligt på benen). Jag hade Kuhs precis som förra gången men idag hoppade vi i det större ridhuset där det dessutom finns bättre hinder och saker som ska göra dem lite mer spännande. Idag använde vi bara ett par gröna "borstar" som är ungefär 75-80 cm höga och ställde dem under ett av hindren.

Kuhs var stel på framridningen men jag gjorde så gott jag kunde. Märker dock att jag har en hel del att träna på inom ridning över huvud taget (mest dressyren). Jag gjorde endel fel och Kuhs var ju inte heller på hugget, så framridningen var inte super.

När vi sen började hoppa så hoppade han hyffsat på kombinationen och ju mer vi hoppade ju bättre kom han igång. Sista gången på bågen kom han jätte fint på och då hade han börjat tagga till. Då hoppade vi enbart kombinationen en gång till och där red jag slarvigt, men Kuhs hoppade galant!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback