Gårdagens praktik

2011-09-10 @ 10:28:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Gårdagens praktik var väldigt rolig precis som det brukar vara. Red ut på två hästar, först en lugn sväng på Wiran och sedan en lite längre på Bonnie. När vi red ut sista rundan med Bonnie och Lexi utforskade vi lite andra vägar och träffade på massa kantareller, så det blev en svamp och galopp tur mesta dels. Lät hästarna gå för fullt en bit på vägen hem och satan vad de gick kan jag lova, pigga och glada hästar var det iallafall :D

Hjälpte även Erica lite med henne unghingstar som hon tog hem igår. En utav dem är hennes egen och är nu två år. Honom borstade vi först av ordentligt och sedan skulle vi rycka manen vilket gick lite sisdär men nu är det nästan halv färdig iallafall :) Erica försökte sig även på lite longering vilket han inte hade gjort innan. Han blev lite småarg ocg visade upp kunskaper i både spansk skritt och trav :P Mot slutet gick det mycket bättre och han började fatta vad det gick ut på.
Nästa unghingst tog jag bara in och borstade lite på. Han heter Calle och är 3 år så han är lite mer hanterad är 2 åringen. Han var lite hispig och jobbig ibland och kunde inte stå still men annars tycker jag han skötte sig fint, trevlig häst när han inte fokuserar på allt annat :P


Det var i stort sätt min sista praktigdag för denna veckan :)


Bus Bonnie får stå för bilden idag också. Ska försöka ta lite nya bilder någon dag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback