Gårdagens lektion på Eliza

2011-09-28 @ 15:26:43 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Red Eliza i skolan igår vilket inte inte alls tyckte var roligt till en början. Men när jag väl kom upp på hästen kändes det att hon hade en bra dag och att hon var lite allert och itne så himla seg som hon varit de senaste dagarna jag ridit henne. Det gick helt okej redan från början och även här jobbade vi mycket med skänkelvikningar i framridningen vilken gick jätte bra. Eliza lyssnade fint och började jobba igång sin lata kropp rätt bra faktiskt. Lade sedan upp stigbyglarna och fortsatte med skänkelvikningar och då kom hon igång på riktigt och blev himla fin! Hade helt rätt känsla då jag kände att jag red med sätet och sitsen och inte hade henne i handen även om hon fortfarande trampade under sig rätt med bakbenen och jag hade henne fint framför mig. Lika så i galoppen så var hon till en början lite lat men när vi väl kom igång blev hon riktigt fin även där! Duktig tjej som fick jobba ganska hårt men det kändes att hon tyckte det var skönt att slappna av och jobba på ordentligt efter helgens ganska lättsama uteritter ;)




Kommentarer
Postat av: RebeccaV

Kul att det gick bra ändå:-)



Kolla gärna bloggen :)

2011-09-28 @ 19:12:31
URL: http://allroundhasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback