Fin ponny med sjuk ryttare

2011-09-16 @ 22:54:54 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Drog mig upp till stallet idag för att rida även om jag fortfarande var sjuk och har lite feber, kändes som om jag behövde rida Sanni en gång till innan tävlingen på Söndag. Som sagt så hade vi markarbete idag och vi red på ute banan. Eftersom jag fortfarande var sjuk så tog jag på mig så mycket kläder jag bara kunde för att inte frysa. Såg mer eller mindre ut som en sumobrottare men vad gör det :P


3 tröjjor, en jacka, halsduk och öronvärmare. Trotts detta frös jag...

Sanni var i vilket fall som helst jätte fin idag! Det märks nu att hon har börjat få lite kondition och muskler nu för hon bär upp sig själv mycket bättre och orkar mer. Hon jobbade fint i skritten och hade med rumpan och bakbenen bättre än vanligt, i traven var hon jätte avslappnad och fin från början och jag behövde bara hålla henne mjukt mellan hand och skänkel och hon skötte sig perfekt! I galoppen blev hon lite taggad och exploderade i galoppfattningarna. Dock lyssnade hon fint när jag gjorde en halvhalt och höll om med benen så galopperade hon fint fram i en samlad och balanserad galopp. Det var länge sedan det gick så bra med henne och det var riktigt härligt att rida! Hoppas bara hon sköter sig så bra på Söndag också!


Gammal bild på mig och pluttan♥



Kommentarer
Postat av: Vilja - Sveriges största häst&kalvblogg!

Gör du bloglovinbyten? :)

2011-09-17 @ 01:44:15
URL: http://kalvgalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback