Snabbt dressyrpass

2011-10-21 @ 09:02:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Red Sune inne igår eftersom det blev mörkt så himla snabbt och jag dessutom red Skrållan ute innan. Eftersom han var så stressad i det stora ridhuset i förrgår så föredrog jag att vara i mellanridhuset, men det var bara ledigt i en halvtimme innan vi var tvugna att gå eftersom det skulle vara löshoppning därinne sedan.

Sune var stel och stretade emot ordentligt i början men när jag fått honom att lugna ner sig lite så mjuknade han. Efter en stunds arbete i alla gångarter så var han riktigt fin (för att vara Sune och för att ha den megamagen att bära med sig) och jobbade på i traven och galoppen. Han tyckte det var riktigt jobbigt och jag fick verkligen rida fram honom i varje steg men det var riktigt roligt att han trots allt gick så fint i alla gångarter i båda varven.

Jag nöjde mig sedan och lät honom bara skritta en stund nere i det andra ridhuset, innan jag tog in honom. Tycker verkligen att man ska sluta när det går bra och dessutom blev han jättesvettig trots att det var så kort ridpass och trots att han är rakad hela halsen och ner vid sadelgjorden. Hans kondition är inte den bästa... ;)

Världens finaste ponny! ♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback