Ridning på Sune

2011-10-19 @ 22:34:35 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Eftersom det är teorivecka denna veckan så har Sune inte gått sedan tävlingen i lördags. Idag red jag honom för lite trimm i ridhuset eftersom vädret var så dåligt och vi egentligen skulle ridit ut. Han var väldigt mjuk och fin i skritten men sen i traven började han streta emot. Jag kunde verkligen inte inverka på honom med högerskänkeln och han bara tryckte in den sidan mot mitten i det varvet. Dessutom var han jätterädd för de stora hästar som var på andra sidan av ridhuset och hoppade, så han var inte så koncentrerad på det han egentligen skulle göra.

Skritten var somsagt fin, men traven och galoppen var hopplös och jag nöjde mig när han iallafall lyssnade lite på ställning och böjning!

Första gången jag red honom efter sommarlovet. Då var han som en ängel! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback