Härom dagen

2011-10-21 @ 15:41:30 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
I onsdags blev det som sagt trim av lite storhästar och fick frågan om vad det var för hästar och hur det gick att rida dem så jag tänkte skriva lite kort om det nu.

Brunte:
Första hästen jag red heter Charles Dickens, oftast kallad CD men han har genom åren alltid varit Sannas favorit och har där fått smeknamnet Brunte så det är det som jag använder mest. Han är iallafall en liten storhäst född 1995. Världens snällaste i den mesta hantering men kan vara lite rädd om sina öron. Jag har bara ridit honom i skogen innan så det var intressant att trimma lite på honom innan. Till en början knäkte han bara av nacken och tyckte att han var jätte duktig. Men efter en stunds arbete i skrivv och trav började han jobba med rygg och bakben och blev längre i formen. Han hängde väldigt på innerskänklen i båda varven så det gick vi jobba en hel del med men när han väl sate under sig och spårade med bakbenen var han fin så vi nöjde oss där och red inte speciellt länge. Skritt trav och lite galopp :)


Jag och Brunte i vintras ute i skogen i -20 grader..

Eliza:
Henne har ni ju hört om innan så ni vet ju vem hon är och ni vet även at jag inte gillar att rida henne. Men precis som vanligt så blir det alltid jag som åker på henne i slutändan ändå hur mycket jag än försöker slingra mig undan.. Denna dag var hon ganska fin men det var väldigt mycket folk i ridhuset och det blev riktigt trångt ett tag vilket hon tyckte var lite jobbigt då jobbiga människor inte vet hur man håller till höger utan sitter och tittar ner på sina egna hästar och rider in i folk. Så lite smått kaos och hon var lite spänd. Men när hon väl slappnade av var hon fin och lätt i handen. Dock inte lika fin som hon var i tisdags när jag red henne i skolan men inte så konstigt med tanke på hur mycket folk det var överallt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback