Duktig ponny

2011-11-11 @ 21:08:44 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag tyckte vår ridlärare att alla skulle byta hästar UTOM JAG! Super tycker jag, eftersom jag alltid vill rida min Sune, men de andra var inte så nöjda.. ;)

Iallafall så gick ridningen superbra idag. Visst gick han inte i världens form på framridningen men jag kände mig nöjd när jag satt bättre och verkligen koncentrerade mig på att göra rätt. Sune var inte lika spänd som vanligt vilket också var sjönt och sedan på hoppningen taggade han lagom mycket. För det mesta är han alltid lite seg och tveksam och ibland får han ryck och bara drar iväg mot hindret utan att man har någon kontroll men idag var han perfekt, lagom pigg och samarbetsvillig!

Hoppade duktigt gjorde han också och allt kändes super. Landade i fel galopp två gånger i en lite klurig sväng men vi löste det bra tillsammans. Sedan var jag inte beredd en gång på mittenhindret i en kombination och eftersom jag kom dåligt in så passade han på att smita förbi, men sådan är han!

Bästa ponnyn! ♥

Kommentarer
Postat av: Team Kråksjö - Amanda Wilhelmsson

sv: jaa hoppning är roligast! :)

rider ni på ridskola eller? har ni egna hästar? :)

2011-11-11 @ 23:00:13
URL: http://teamkraksjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback