Dressyrträning på Kuhs

2011-11-25 @ 21:12:32 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Eftersom jag ska tävla Kuhs på Klubbdressyren nästa helg så hade jag honom på markarbetet idag. Vi gjorde lite övningar som skulle hjälpa oss igenom LB:2an som vi ska tävla och det gick inte jätte bra för mig. Började med att jag trixar för mycket med handen när jag rider Kuhs, och då knäcker han bara av och blir stel. Behöver öva på att verkligen rida fram honom till handen och att verkligen rida honom i varje steg.

När vi senare skulle fatta galopp från skritt var han supertaggad och taktade på stället i skritten. När jag försökte lugna ner honom så råkade han sparka till väggen och passade sedan på att sticka iväg. Det tog ett tag att lugna ner honom men sen var han faktiskt ganska fin i både galoppen och traven!

Är nöjd med ridpassets sista del (efter att han brallade) men i början gick det inge vidare. Det var ett tag sedan jag red honom också, senaste lokala tävlingen tror jag, så jag får hoppas att det går bättre på tävlingen om lite mer än en vecka.

Gammal, inte allt för charmig, bild på Kuhs!

Kommentarer
Postat av: Lina

sv - tack fina du, dsm! :D

2011-11-25 @ 21:44:26
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/
Postat av: Madde

Sv: Tack så mycket! :)

2011-11-25 @ 22:08:44
URL: http://msylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback