Uteritt i oväder

2011-05-11 @ 20:27:30 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
När jag kom till stallet innan idag för att rida Skrållan så var det ganska bra väder. Det var lite moln med solen hade legat på hela dagen så jag funderade inte så mycket på oväder.
Jag hade inte hittat någon att rida ut med så jag tänkte bara skritta runt dammen, men på vägen tillbaka träffade jag en tjej som heter Elvira och hon skulle ut runt galoppbanan så jag följde med henne så att Skrållan skulle få komma ut ordentligt.

När vi var nästan framme vid galoppbanan började det dugga lite, men det hade vi väntat oss. Molnen var rätt mörka men vi fortsatte ändå. När vi kom upp på galoppbanan började det åska och sedan kom regnet, det "riktiga" regnet som öste ner. Det fortsatte åska och blixtra när vi red tillbaka och regnet blev starkare och starkare. Skrållan blev mer och mer nervös och hon ville gärna sticka förbi storhästen som Elvira red på.

Vi kom hem helskinnade men blöta ett tag senare och regnet fortsatte ösa ner med blixt och dunder. Just som jag skulle gå in i ridskolestallet efter att ha gjort i ordning Skrållan så lös himlen upp med en blixt samtidigt som åskan slog ner med ett högt buller. Innan hade inte blixtarna varit nära men nu kom det verkligen samtidigt. Jag blev inte rädd, utan var mest lättad över att vi inte var ute och red när den smällen kom!

Det var skönt att det var varmt eftersom både jag och Elvira red i t-shirt. Första sommar ovädret detta året!


Gammal bild på Skrållan. Måste verkligen ta nya kort på henne snart, när det är lite bättre väder. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback